Snel en makkelijk informatie vastleggen met OneNote

Dagelijks vliegt de informatie je om de oren vanuit e-mails, internet, tv, tijdschriften, social media of eigen gedachten. Hoe fijn zou het zijn als je de voor jou relevante informatie makkelijk en snel kunt bewaren?

Waarom belangrijk voor jou?

In het informatietijdperk waarin we nu leven, krijgen we vandaag de dag informatie aangeboden van meer dan 174 verschillende kranten. En als je even geen informatie binnenkrijgt, blijven je gedachten doorgaan. Hoe fijn zou het zijn dat, als je iets interessants voorbij ziet komen, je dit op een makkelijke plek kunt bundelen.

Stel, je bent op vakantie en komt een interessant artikel tegen, maar wilt dat pas op een later moment lezen?

Stel, je ziet een leuk idee voor je bedrijf, je maakt er een foto van en wilt deze inspiratie bundelen?

Door alle informatie kan het zijn dat je goede ideeën of interessante artikelen weer vergeet en/of niet meer weet waar je iets hebt gezien of gelezen. Door deze informatie op een juiste manier te bundelen, heb je de juiste informatie altijd bij de hand. Dit kan met OneNote.

OneNote

OneNote

Hoe helpt OneNote?

Tijdens een workshop ‘digitaal bijblijven’ kwam ik in aanraking met OneNote. Ik had er uiteraard al eerder van gehoord, al wel eens op gekeken, maar verder niet, omdat ik (nog) niet wist hoe het werkte en wat het allemaal kon. Ik ben gelijk enthousiast geworden en heb dit direct bij mijn klant toe kunnen passen!

OneNote kunt je helpen bij:

1. Snel digitaal vastleggen (met automatische opslag) en raadplegen.

2. Organiseren in notitieblokken, secties, pagina's en subpagina's.

3. Delen (samenwerken in een notitieblok, in een Office 365-groep, of losse pagina's delen via e-mail).




Waarvoor gebruik je OneNote?

In OneNote kun je verschillende soorten informatie vastleggen:

·         Getypte tekst

·         Handgeschreven tekst (via rechtermuisknop om te zetten naar getypte tekst)

·         Gesproken tekst (tab Invoegen)

·         Foto's en afbeeldingen (idem)

·         Video's (idem)

·         Losse URL's van webpagina's

·         Webpagina's

·         Losse notities

Je kunt OneNote gebruiken bij veel verschillende toepassingen, hier een aantal voorbeelden:

·         Notities / verslagen van intakes, overleggen, seminars en webinars

·         Inspiratie voor trainingen, website, nieuwsbrief en vakanties

·         Vergaderingen: notulen en besluiten-actielijst

·         Eigen sjablonen maken, voor bijv. vergaderen

·         Taken voorzien van ‘Taaktag’ zodat ze in Outlook zichtbaar zijn

·         Invoegen Excel-werkblad en bewerken in OneNote

·         Artikelen later lezen

Nieuwsgierig geworden naar OneNote?

Heb jij al eerder een organizing sessie bij mij gevolgd en wil je nu een upgrade voor het organiseren van informatie in OneNote? Speciaal voor jou geef ik een “Upgrade Organizing sessie”. In 2 uur leer ik jou deze fijne tool toe te passen en ben jij weer helemaal up to date. Normaal €225,-, maar met de feestdagen voor de deur geef ik een cadeautje weg en de eerste twee personen die reageren bied ik de upgrade aan voor €100,-!


Ben jij nog niet bekend met een organizing sessie van Lean Organized, maar ook nieuwsgierig geworden naar OneNote om jouw informatie te organiseren? Dat kan natuurlijk ook! Neem contact op (06-42616670) met mij voor een vrijblijvend gesprek waarin we kijken wat ik voor jou kan betekenen.